• algemeen_01.png
  • algemeen_02.png

Hoge rapportcijfers, weinig trouwe klanten

De loyaliteit van klanten van reisretailbedrijven daalt schrikbarend snel, blijkt uit onderzoek. Bekijk de facts and figures om hieruit conclusies te trekken en wellicht je plan van aanpak te wijzigen.

Ondanks de hoge rapportcijfers die de deelnemers aan de Verkiezing Reisretailbedrijf van het Jaar ontvingen, daalt de loyaliteit van klanten gestaag. 'Consumenten zijn veel meer gaan shoppen', zegt Paul Zuijdgeest, directeur van training- en onderzoeksbureau InCompany.

Betrouwbaar beeld
InCompany doet elk jaar onderzoek naar de deelnemers aan de verkiezing, die door TravMedia wordt georganiseerd. De resultaten geven een betrouwbaar beeld van de reisretail in Nederland. Zuijdgeest vindt de opvallendste uitkomst dit jaar dat het aantal trouwe klanten snel daalt. 'Dat is zorgwekkend. Ik denk dat de reisretail dit moet ondervangen door ontzettend op de klant te gaan zitten'. Ga het gesprek aan en zoek informatie waarmee je hem de komende tijd goed kunt aanspreken'.

Facts Figures